Wraz ze wzrostem popularności komputerów przenośnych, na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących tego typu urządzenia. Ale nie każda firma może się pochwalić wysoką renomą wśród klientów. Na pewno ten problem nie dotyczy firmy Hewlett-Packard...
Witam. Przeszukałem całe forum i nic.
Skoda octavia O1 2004r 1,9tdi wersja z klimatronikiem. Wymieniłem czujnik temp. zewnętrznej który znajduje sie z lewej strony zderzaka pod atrapą. Temperatura na zegarze po wymianie dalej za niska o jakieś 10 stopni, temp. na klimatronik taka sama jak na zegarze. Podobno jest drugi czujnik w podszybiu, rozebrałem i nie znalazłem. Pytanie więc , który jeszcze czujnik mam wymienić skoro ten w zderzaku wymieniony, a temp. dalej za niska. Vag nic nie pokazuje.
Rozebrałem podszybie i nic tam nie widziałem, chyba,ze jest schowany centralnie za silniczkiem, ale kabla po za tym do silniczka nie widziałem. Poszukam jeszcze raz, chyba, że ktoś ma inne pomysły, może z kablem od czujnika w zderzaku jest coś nie tak, jakieś przebicie i dlatego źle odczytuje?
Klima działa, bo chłodzi, ale bardzo lekko, bo myśli, że na dworze jest 10 zimniej niż w rzeczywistości. VAG nie pokazuje błędów. Czujnik wymieniony na nowy i dalej to samo.
Klima działa, bo chłodzi, ale bardzo lekko, bo myśli, że na dworze jest 10 zimniej niż w rzeczywistości. VAG nie pokazuje błędów. Czujnik wymieniony na nowy i dalej to samo.
Klima działa, bo chłodzi, ale bardzo lekko, bo myśli, że na dworze jest 10 zimniej niż w rzeczywistości. VAG nie pokazuje błędów. Czujnik wymieniony na nowy i dalej to samo.
To nie wina czujnika tylko kompresora.
Masz na myśli sprężarkę klimatyzacji? Dlaczego tak sądzisz? Jaki wpływ może mieś sprężarka na wartość wyświetlanej temperatury? Dodam, że kiedyś wszystko było ok, temperaturę pokazywało prawdziwą, ile na dworze tyle na wyświetlaczu, wtedy klima chodziła dobrze, wraz ze złym wskazywaniem temp. klima dopiero wtedy zaczęła działać nie tak jak powinna.
Też myślałem o kabelkach, ale muszę jechać gdzieś na kanał i ściągnąć tę pancerną pokrywę od dołu i sprawdzić. Nie sprawdzałem klimy bez czujnika. Co to da?
Witam mam pytanie do ciebie czy znalazłeś rozwiązanie tej usterki bo mam dokładnie taki sam problem ! jeżeli wiesz jak to rozwiązać to czy możesz podrzucić mi rozwiązanie na email [email protected]
Witam
Jestem nowy na forum i niedawno kupiłem O2.
Mam podobny problem z temp. zewnętrzną.
Czasem pokazuje prawidłowo a czasem - 29 (minus) w upalny dzień.
Kupiłem nowy czujnik temp. i zamontowałem tuż przy halogenie w zderzaku ale problem nie jest rozwiązany.
Ostatnio klima zaniemogła w kulminacyjnym momencie (100 km od domu w upalny dzień) - Masakra.
Otworzyłem szybki i już można było pomykać.
Po dojechaniu na miejsce wyjąłem ten "nowy" czujnik tem i klima zaczęła chłodzić jak należy.
Nie wiem czy to ma związek z wyjęciem czujnika, ale przestał działać obieg wewnętrzny.
Po założeniu czujki temperatury w zderzaku obieg wewnętrzny wrócił ale temperatura minus 15 (-15) a na zewnątrz jakieś 27 na + !
Podobno jest drugi czujnik w tej octavii ale nie jestem pewien gdzie.
Moja skoda to O2, 1,9 rok 2007/ 1 sza rejestracja 2008.
Może ktoś pomóc w lokalizacji tego drugiego czujnika i czy ja go w ogóle mam ?
Dlaczego tem. zewn tak faluje nawet w ciągu kilku km?
Już szukałem jak coś i nie mogę znaleźć rozwiązania
mikser011 sprawdz okaqblowanie do tego czujnika. Czasami lubie sie przetrzeć przewód i dotyka karoseri na której jest biegun ujemny
Gdyby tak było - zwarcie to temp powinna skoczyć od razu na np minus (-) 15.
Tutaj temperatura maleje od włączenia zapłonu do - 15 po przejechaniu 1 km.
Kabel jest zaizolowany w plastikowym przewodzie "ala rurka" więc nie powinien stykać do minusa/masy.
Oczywiście go sprawdzę czy nie jest przetarty.
Może wiesz gdzie dokładnie ten przewód wchodzi ?
Ominę ten przewód i podłączę czujnik na krótko - tak wyeliminuję zwarcie.
Może ktoś wie gdzie ten przewód dochodzi ?
[ Dodano: Czw 30 Cze, 16 12:41 ]
Temat czujnika temperatury okazał się prosty.
Problemem były zimne luty w liczniku.
Po przygrzaniu lutownicą odpowiednich wrażliwych spoin temperatura wskazywana jest prawidłowo.
Dodatkowo poprawiły się wskazania poziomu paliwa co również lekko szwankowało.
Pozostaje dobić klimę ponieważ elektryk podpiąwszy pod PC stwierdził lekko za niskie ciśnienie - na 90% nikt tam dawno nie zaglądał i nie wymieniał/dobijał R134a - czynnika chłodzącego.
Temat uważam za zamkniętey.
A czy mógłbyś powiedzieć które luty poprawiałeś ? tez mam problem z minusową temperatura i obawiam się ze to może być sprawa licznika bo wszystko inne posprawdzałem.
Komentarz